Emne

Destinasjonsledelse

Destinasjonsledelse handler om å se reisemålet i helhet. Det innebærer å bistå interessenter i å utvikle og drive sine næringer på den beste måten. Det krever ledelse og forvaltning av ressurser slik alt spiller sammen om å gi gjestene en helhetlig opplevelse med en rød tråd hele veien gjennom. Det handler om å levere det en lover, og gjerne overlevere.

Kommen­tar til regjer­ingens forslag om besøks­bidrag

Vi har en stor jobb å gjøre foran oss hvis vi skal kunne forsvare å kreve inn betaling for "inngangsbilleter" til selve destinasjonen. Det er i forveien vanskelig å rettferdiggjøre norske priser med dagens kvalitetsnivå og oppfattet verdi for pengene blant særlig våre utenlandske gjester. Denne etterspørselen vil kun øke med ekstra pålagte avgifter. Les DMO Spesialistens faglige refleksjoner her!
Gå til

Godt nytt år fra DMO Spesia­listen

DMO Spesialisten ønsker alle partnere, kunder og nettverk et godt nytt år. Jeg håper at 2024 skal bli et år med mye spennende utvikling og aktivitet, til tross for noen negative prognoser. Jeg har samlet en rekke tanker her, som jeg gjorde meg i 2023. Les her!
Gå til

Cruise­: markeds­tilpas­ning nød­vendig?

Hvorfor skal ikke havnefronten utvikles? Cruisemarkedet går ikke vekk med det første, så hvorfor ikke forsøke å tilpasse litt av sentrum slik vi kan klare å få nytte av besøket deres? Jeg skrevet et par tanker ned, som du kan lese her.
Gå til

Anbefalt litteratur

DMO Spesialisten anbefaler
No items found.
DMO Spesialisten sporer ikke våre besøkende på tvers av internettet, men hvis du klikker "Tillat" så gir du oss tillatelse til lagre en analyse-innholdskapsel i din nettleser. Denne gjør at vi kan forstå hvordan våre nettsider fungerer. Les vårt Personvern her.